آخرین خبرها
شما اینجا هستید: خانه » مقاله ها

مقاله ها

  • مقاله۱
  • مقاله ۲
  • مقاله۳
  • شفیعی رییس روابط عمومی سیمان اصفهان: روابط عمومی ها در حال رشد هستند

    شفیعی رییس روابط عمومی سیمان اصفهان: روابط عمومی ها در حال رشد هستند

    ارزیابی

    جایگاه روابط عمومی در ایران به خصوص در دهه اخیر رو به رشد و تعالی بوده است، لیکن تا رسیدن به جایگاه شایسته و مطلوب و آنچه در کشور های پیشرو در عرصه روابط عمومی مشاهده می شود هنوز فاصله داریم. با توجه به موضوعات مهمی نظیر اطلاع رسانی، نقش های مشاوره ای روابط عمومی، نقش روابط عمومی در فرهنگ سازی، شناخت و سنجش افکار عمومی، توسعه مشارکت ها و کارکردها ی آموزشی، روابط عمومی از جایگاه ویژه ای در هر سازمان برخوردار است و رسالت حساسی را در هر شرکت و سازمان بر عهده خواهد داشت. روابط عمومی با انجام اقدامات هدفمند و آگاهانه سبب می شود تا اطمینان و اعتماد در میان افراد در محیط کار و جامعه ایجاد شود و این موضوع در مجموع باعث رشد، توسعه و شکوفایی جوامع است. امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت سازمان ها و ارگان های مرتبط و حمایت دولت و مجلس شاهد رسیدن روابط عمومی ها به جایگاه شایسته آنها در هر سازمان باشیم .

     

    جایگاه

    انتشارات در زمینه های گوناگون از جمله بولتن خبری، نشریه، ماهنامه، ویژه نامه و … یکی از فنون مهم روابط عمومی در راستای اطلاع رسانی به جامعه و برقراری ارتباط با جامعه است و به همین دلیل از جایگاه ویژه ای در کارکردهای روابط عمومی برخوردار است. روابط عمومی های کشور در این زمینه به طور مستمر در حال رشد و توسعه بوده اند، امیدواریم از جنبه های کیفی و تخصصی در آینده شاهد رشد و اعتلای انتشارات روابط عمومی ها باشیم .

     

    رشد و توسعه

    برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های جنبی و سمینارهای علمی و آموزشی مرتبط، تلاش ارزنده و قابل ستایشی است در راستای تبادل افکار، تبادل اطلاعات و تجربیات، انتقال دانش روز، طرح مباحث علمی و موضوعات آموزشی، شناخت نقاط ضعف و قوت روابط عمومی ها و به عبارت دیگر قیاس سنجی و بهینه گزینی، تقویت بنیه علمی شاغلین در روابط عمومی ها، شناخت متقابل از سازمان ها، ارگان ها، ادارات، و شرکت های مختلف، توسعه ادبیات و پژوهش های مرتبط با روابط عمومی، برقراری ارتباط سازنده با مراکز علمی و فرهنگی و در نهایت مطرح شدن راهکارها و راهبردهای نو در روابط عمومی.

     

    رقابت

    بطور کلی برگزاری جشنواره های مختلف، محیطی مناسب برای ایجاد رقابت سالم در زمینه های تخصصی است. جشنواره انتشارات روابط عمومی ها نیزبستر مناسبی جهت رقابت سالم بین روابط عمومی ها      درسطوح مختلف است. در این جشنواره روابط عمومی ها می توانند به ارزیابی نقاط قوت و ضعف خود در مقایسه با یکدیگر بپردازند و برای بهبود مستمر و رشد و پیشرفت برنامه ریزی کنند.

    خدمات

    برگزاری کارگاه های آموزشی، نمایشگاه های تخصصی، سخنرانی های علمی، نمایشگاه کتاب، اطلاع رسانی در زمینه نشریات برتر روابط عمومی ها و اطلاع رسانی در زمینه مقالات علمی و تخصصی از جمله خدماتی هستند که در این جشنواره ها ارائه می شوند و بی تردید نقش مهمی در جهت رشد و اعتلای واحدهای روابط عمومی دارند.

     

    معایب و مزایا

    به نظر من اعتقاد به این تفکیک منطقی نیست و به آن اعتقاد ندارم. برگزاری جشنواره و رقابت در سطوح مختلف مانند وزارتخانه ها، سازمان های دولتی، شرکت های خصوصی بزرگ، شرکت های خصوصی متوسط، شرکت های خصوصی کوچک، ادارات کل استان ها و … به نظر منطقی تر می باشد. در این زمینه نیز باید موضوع دقیقا کارشناسی شود و سطوح مختلف تعریف شوند.

     

    برجسته ترین فعالیت های روابط عمومی ها

    تهیه و انتشار نشریه ره آورد و فصلنامه ساروج، پیاده کردن نظام طرح ها و پیشنهادات در سطح شرکت، پیاده نمودن نظام ارتباط با مشتریان، برگزاری سالیانه « جشنواره تلاش » و تقدیر از کارگران نمونه، دانش آموزان نمونه و دانش جویان ممتاز  و خانواده های نمونه کارکنان در زمینه های مختلف، راه اندازی مدرسه فوتبال همدانیان جهت فرزندان کارکنان، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری جهت خانواده های کارکنان، تهیه و تولید چند فیلم در زمینه تولید سیمان و دستاوردها و موفقیت های شرکت سیمان اصفهان از مهمترین فعالیت های روابط عمومی این شرکت است ونشریه روابط عمومی سیمان اصفهان در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ به عنوان یکی از نشریات نمونه و برتر درون سازمانی استان اصفهان معرفی و مورد تقدیر قرار گرفته است. همچنین در سومین جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد ایران که در دیماه سال ۱۳۸۶ در مرکز همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد، روابط عمومی سیمان اصفهان به عنوان یکی از روابط عمومی های نمونه وو برتر صنایع معرفی ومورد تقدیر قرار گرفته است

    Aenean in pharetra arcu class in, justo orci varius, sociosqu in ante massa wisi, vestibulum vitae aenean ante. Lectus neque congue, mi mi natoque vivamus nostra. Cras enim ultricies, commodo sed vivamus. Aute vel feugiat odio in nunc mauris, nunc tortor aenean sed urna, tellus vitae duis urna nunc fringilla, tempus morbi orci vitae sed duis.
    Molestias ultricies, ante quam urna ut volutpat, egestas dolor dui, nec hac ultrices nulla non netus. Placerat vehicula donec non suscipit egestas, augue vel suspendisse. Et felis venenatis blandit sed est ultrices, adipiscing urna, at aliquam nullam facilisis aliquet sapien
    Scroll To Top