معرفی برخی پایاننامههای روابط عمومی و ارتباطات در سال ۱۳۹۱
منبع اصلی: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا
* عنوان پایاننامه:
شناخت قابلیتهای روابط عمومی الکترونیک در اجرای طرح تکریم ارباب رجوع
محمد اکبری، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی
موضوع: روابط عمومی الکترونیک
چکیده: در این تحقیق، هدف محقق بررسی چگونگی میزان استفاده و مقایسه سایتهای چهار وزارتخانه آموزش و پرورش، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علوم تحقیقات فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی از فناوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات و شناخت قابلیتهای روابط عمومی الکترونیک در اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و شکلگیری سازمان متعالی و همچنین سنجش دیدگاههای مراجعهکنندگان به این وزارتخانهها در مورد شناخت قابلیتهای موجود و مطلوب روابط عمومی الکترونیک و چگونگی استفاده آنها از این فناوریها بوده است.
* عنوان پایاننامه
بررسی دیدگاههای اساتید ارتباطات نسبت به عملکرد روابط عمومی در ایران
عادل علینیا، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دانشکده علوم اجتماعی
موضوع: علوم ارتباطات
چکیده: این تحقیق در برگیرنده نظرات اساتید ارتباطات در مورد عملکرد روابط عمومیها در ایران است. در این تحقیق سعی شده است با بررسی نظرات اساتید ارتباطات که در این حوزه صاحبنظر میباشند، روابط عمومیها در کشور از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرند و مشخص شود که روابط عمومیهای ایران در کدام یک از الگوهای روابط عمومی قرار میگیرند. در واقع این تحقیق به دنبال این است که مشخص سازد رویکرد روابط عمومیها در ایران چیست و همچنین به دنبال مشخص کردن فاصله عملکرد روابط عمومیها با معیارهای علمی و آنچه که باید باشند، است.
* عنوان پایاننامه
بررسی شیوههای مناسب در تعامل روابط عمومی بانک ملت با مشتریان نمونه و محوری
بهزاد صاحبقرائی شیخلر، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی
موضوع: علوم ارتباطات اجتماعی
چکیده: این پژوهش با هدف پیدا کردن شیوههای مناسب در تعامل مناسب روابط عمومی بانک ملت با مشتریان نمونه و محوری با بهرهگیری از روش پیمایشی در جامعه آماری تمامی مشتریان نمونه و محوری بانک ملت در شهر تهران در بهار سال ۱۳۹۰ و در نمونهای به حجم ۳۸۳ که با فرمول کوکران محاسبه و به روش تصادفی خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند، اجرا شد. ابزار پژوهش یک پرسشنامه ۳۰ سوالی با روایی مناسب و اعتبار ۸۶/۰ بود و یافتهها حاکی از این است که هر سه متغیر ارتباطات الکترونیکی، ارتباطات انسانی و فرهنگ سازمانی با متغیر برقراری ارتباط با مشتریان خاص رابطه معناداری داشتهاند.
* عنوان پایاننامه
بررسی عوامل مؤثر بر سرمایه اجتماعی سازمانی با تأکید بر نقش روابط عمومی و ارایه الگوی مناسب (مطالعات موردی: صنایع خودروسازی و نیروی انتظامی)
اصحاب حبیبزاده ملکی، پایاننامه دکترای تخصصی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم اجتماعی
موضوع: سرمایه اجتماعی
چکیده: سرمایه اجتماعی، به عنوان منبعی برای سازمانها و افرادی است که با استفاده از آن به اهداف خود دستیابی پیدا کنند. ارتباطات به ویژه روابط عمومی، نقشی مهمی در ایجاد سرمایه اجتماعی به وجود آورد. اساس سرمایه اجتماعی از شبکههای مرتبط ارتباطات و مراودات اجتماعی به وجود میآید (هزلتون، ۲۰۰۹). این پژوهش در پاسخ به این مسأله مطرح شده است که چگونه فعالیتها و عملکرد ارتباطی روابط عمومی در تولید و باز تولید سرمایه اجتماعی به طور اعم و سرمایه اجتماعی سازمانی به طور اخص نقش دارد. هدف اصلی این پژوهش، تبیین و شناسایی نقش روابط عمومی در تولید و باز تولید سرمایه اجتماعی سازمانی و ارایه الگوی مناسب است. مدل تحلیلی این پژوهش، حاصل تلفیق مدل ناهاپیت و گوشال برای سرمایه اجتماعی (۱۹۹۸) و مدل راهبردهای روابط عمومی میباشد.
* عنوان پایاننامه
بررسی میزان رضایتمندی کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی از عملکرد روابط عمومی سازمان
مرتضی خوشزمهریر، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده علوم اجتماعی
موضوع: عملکرد
چکیده: بررسی میزان رضایتمندی کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی از عملکرد روابط عمومی سازمان از جمله اهداف این پژوهش به شمار میآید.
* عنوان پایاننامه
بررسی نقش روابط عمومی بانک پاسارگارد در افزایش میزان رضایتمندی ارباب رجوع
محمد محمودی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی، گروه علوم اجتماعی
موضوع: عملکرد
چکیده: این پژوهش درصدد شناسایی نقشهای عمده روابط عمومی بانک پاسارگاد در افزایش رضایتمندی ارباب رجوع میباشد و در همین راستا به دنبال تعیین میزان و سهم هر یک از این نقشها و میزان رضایتمندی مشتری است. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان بانک پاسارگاد در تهران و روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی با روش نمونهگیری تصادفی ساده و ابزار جمعآوری اطلاعات در این بررسی پرسشنامهای بوده است. نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان داد که:
۱- بین میزان رضایت ارباب رجوع با میزان آگاهی بخشی به جامعه نسبت به سیاستگذاری بانک ارتباط معناداری وجود دارد.
۲- به کارگیری فناوریهای نوین ارتباطی در برقراری ارتباط ارباب رجوع با خدمات بانکی موجب افزایش میزان رضایت ارباب رجوع میشود.
۳- افزایش امکان برقراری ارتباط مستقیم با مسئولان تراز اول بانک برای ارباب رجوع در افزایش حس رضایتمندی ارباب رجوع از خدمات بانکی مؤثر است.
۴- ارایه تصویر روشن و شفاف از عملکرد بانک در برابر خواست ارباب رجوع موجب افزایش حس رضایتمندی در ارباب رجوع میشود.
۵- برنامهریزی مدون تبلیعاتی و در پی آن اجرای مستمر و رو به رشد، موجب آگاهی بخشی بیشتر به جامعه و در پی آن افزایش حس رضایتمندی در ارباب رجوع خواهد شد.
* عنوان پایاننامه:
انگاره زبانشناختی تولید و پردازش خبر: رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی
رضا خیرآبادی، پایاننامه دکترا، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی
موضوع: زبانشناسی
چکیده: این رساله در چارچوب تحلیل گفتمان انتقادی به بررسی فرایند تولید و پردازش خبر میپردازد و نهایتاً الگویی زبانشناختی برای این فرایند چند سطحی ارایه مینماید. در این الگوی پویا، اصل همیاری مکالمهای گرایش چهار اصل مرتبط به آن به عنوان ملاکهای عمومی نگارش و گزینش خبر پیشنهاد میشود.
* عنوان پایاننامه:
تأثیر فناوریهای جدید اطلاعاتی- ارتباطب بر تغییر حوزه عمومی
زهرا مرادی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشکده علوم اجتماعی
موضوع: تکنولوژی
چکیده: با انقلاب تکنولوژی اطلاعات به صورت پیدایش ماهوارهها، رسانهها، کامپیوترهای پیشرفته، اینترنت و علوم و فنون جدید اطلاعاتی، چهره سیاست و روابط قدرت دستخوش تغییرات زیادی شد. این رساله پیرامون این پرسش اساسی تنظیم شده است که آیا فناوریهای جدید اطلاعاتی به ویژه اینترنت و قابلیتهای آن موجب تغییر حوزه عمومی شده است؟ در پاسخ به پرسش فوق این فرضیه در معرض آزمون و بررسی قرار گرفته است که با وقوع فناوریهای جدید اطلاعاتی، موجب تغییر حوزه عمومی از یک حوزه یکپارچه و منسجم به یک حوزه عمومی متکثر و چند پاره شده است.
* عنوان پایاننامه:
بررسی روند شکلگیری تاریخی و نظری مفاهیم جامعه اطلاعاتی
علی یعقوبی خوانخاجه، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، پژوهشکده علوم اجتماعی
موضوع: ارتباطات
چکیده: رساله پژوهشی اسنادی در حوزه جامعه اطلاعاتی است. جوامع اطلاعاتی از اشکال متأخر جوامع نوین و پیشرفتهاند. اهمیت پرداختن به موضوع جامعه اطلاعاتی را میتوان برابر با اهمیت توعه یافتگی و ورود به وضعیت جدید دانست. مسأله اصلی در این طرح تحقیق، تدوین و ارایه یک بسته تحقیقاتی- مطالعاتی برای به دست آوردن شناختی جامع از جامعه اطلاعاتی است. در این طرح از روش اسنادی و ابزار فیش برداری استفاده شده است. جامعه آماری شامل منابع موجود در این حوزه از جمله کتابها، مقالات و اینترنت میباشد. سؤالها و محورهای مورد مطالعه شامل فرآیند تاریخی جامعه اطلاعاتی، نظریههای اندیشمندان این حوزه، بحث پست مدرنیسم، اقتصاد اطلاعات، چالش شکاف دیجیتال و لزوم شناخت جوامع دانایی محور و حرکت به سوی آن میباشد.
* عنوان پایاننامه:
بررسی عوامل مؤثر بر رشد سواد رسانهای بین مخاطبان وسایل ارتباط جمعی
حمید ساوه، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی
موضوع: علوم ارتباطات اجتماعی
چکیده: این تحقیق به منظور بررسی عوامل مؤثر بر رشد سواد رسانهای مخاطبان وسایل ارتباط جمعی به انجام رسیده است. بدین منظور سعی شده به شناسایی و بررسی مهمترین عوامل و عناصر تأثیرگذار بر افزایش سطح آگاهی و بینش مخاطبان و دریافتکنندگان پیامهای رسانهها پرداخته شود. بنابراین تعدادی از عوامل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعهای که مخاطبان متأثر از محیط اطراف خود هستند، معرفی و بررسی شدند.
* عنوان پایاننامه:
بررسی جایگاه سواد رسانهای در ایران از دیدگاه استادان ارتباطات
سمیرا معمار امامیه، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی
موضوع: ارتباطات
چکیده: این تحقیق به منظور بررسی جایگاه سواد رسانهای در ایران از دیدگاه استادان ارتباطات انجام شده است. این در حالی است که اهداف فرعی این تحقیق شامل پرورش مخاطب منتقد و خلاق توسط وسایل ارتباط جمعی (مطبوعات و رادیو و تلویزیون) را نیز مد نظر قرار داده است. با توجه به ماهیت موضوع تحقیق و به ویژه حجم و سطح طرح تحقیق، مناسبترین روش انجام این پژوهش، روش پیمایشی (زمینهیابی) است. جامعه آماری این تحقیق تمامی اساتید علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی میباشد.
* عنوان پایاننامه
جایگاه اخلاقی مخاطب در رسانه
محمد اصغرزاده، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه قم، دانشکده الهیات و معارف اسلامی
موضوع: علوم ارتباطات
چکیده: این نوشتار بایستههای مخاطبشناسی و آفات احتمالی آن را در عرصههای مختلف فرهنگ، جرم و جنایت و … برشمرده و در صدد این است که ریشههای عنایت به مخاطب را به عنوان الگویی ناب در فرهنگ اسلامی به ما نشان دهد.
* عنوان پایاننامه:
راهکارهای تبلیغی ارتباطی جهانی شدن فرهنگ اسلامی
صالح جواد، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده اصول الدین
موضوع: تبلیغ و ارتباطات
چکیده: جهانی شدن از مسایلی است که در دهههای اخیر مورد توجه قرار گرفته. اسلام به عنوان دین خاتم، داعیهدار جهانگیر شدن دین الهی است. برای نزدیک شدن به جهانی شدن اسلام، باید راهکارهای جهانگیر شدن فرهنگ اسلامی را شناخت. شناخت راهکارهای جهانی شدن فرهنگ اسلامی نیازمند شناخت شرایط جهانی و تهدیدها و فرصتها برای جهانی شدن اسلامی است. مهمترین تهدیدها و فرصتها مرتبط به بخش رسانه و تبلیغات رسانهای است. پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت علیهم السلام راهکارهای تبلیغی متنوعی برای هدایت بشر به کار میبردند. شناخت این راهکارها میتواند ما را در تعامل صحیح با دنیای امروز یاری کند. از بررسی روش تبلیغی آنان علیهم السلام به این نکته میرسیم که باید از تمامی ابزارهای ممکن برای هدایت بشر یاری گرفت.
* عنوان پایاننامه:
بررسی ارتباط بین رسانه و سبک زندگی
مرجانه خرمجاه، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا علیهم السلام، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی
موضوع: علوم ارتباطات
چکیده: رسانهها اغلب به عنوان پلی بین زندگی خصوصی و شخصی ما و جهان عمومی عمل میکنند. ما خودمان و جایگاهمان در جامعه را از طریق رسانههای جمعی میبینیم. به همین علت است که اگر میخواهیم چگونگی کارکردهای اجتماعی را بفهمیم، باید به رسانهها توجه کنیم. تماشای تلویزیون و اجتماعی شدن موضوعی است که بر اساس آن تلویزیون با پخش اطلاعات مربوط به قواعد و اصول رفتار اجتماعی به طور مستقیم رفتار آشکار افراد را که همان سبک زندگی میباشد، شکل میبخشد. بر این اساس تحقیق حاضر به بررسی ارتباط بین رسانه (با تأکید بر تلویزیون و ماهواره) و سبک زندگی یعنی همان رفتارهای تحقق یافته افراد میپردازد. این پژوهش با استفاده از روش پیمایش انجام شده و ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه بوده است.
* عنوان پایاننامه:
نقش فنآوری اطلاعات در کاهش ضایعات سونامی در سواحل جنوب ایران «مطالعه موردی منطقه چهابهار»
محمدعلی میرمرادزهی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه سیستان و بلوچستان
موضوع: مدیریت فناوری اطلاعات
چکیده: بدون تردید ضایعات مخرب ناشی از بلایای طبیعی در قرن حاضر، ذهن جوامع بشری را به خود معطوف داشته است. سونامی به عنوان یکی از بلایای طبیعی، کشورهای ساحلی اقیانوس را همواره مورد تهدید قرار داده است. هدف از این تحقیق این است که آیا میتوان با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در ابعاد پنج گانه (کارکرد پایش و رصد محیط، کارکرد، آموزش، کارکرد هدایت افکار عمومی، کارکرد اطلاعرسانی و کارکرد ایجاد همبستگی) ضایعات ناشی سونامی را در منطقه چابهار کاهش داد؟ در این تحقیق الزامات نیروی رسانه، الزامات ساختاری رسانه و الزامات مربوط به «مخاطب محوری» نیز برای مدیریت اثر بخش بحران مورد مطالعه قرار گرفته است.
* عنوان پایاننامه
بررسی نقش چهرههای معروف در اثرگذاری تبلیغات بازرگانی در ایران
الهه شهبازی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده علوم اجتماعی
موضوع: ارتباطات
چکیده: یک شرکت ممکن است از برنامههای جذاب تبلیغاتی مورد علاقه مشتری در روند مؤثر خلق شخصیت برند در ارتباط با چهرههای سرشناس و معروف مانند ورزشکار، هنرپیشه سینما و تأتر، موسیقی، سیاسی و … استفاده کند که به کارگیری این شیوه در تبلیغات بازرگانی دنیا مرسوم است، ولی استفاده از این روش، (حضور چهرهها در تبلیغات) در کشور ما وجود ندارد. «بررسی نقش چهرههای معروف در اثرگذاری تبلیغات بازرگانی در ایران» هدف این تحقیق است. روش این تحقیق، پیمایشی و ابزار اندازهگیری آن پرسشنامه بوده است.
* عنوان پایاننامه:
نقش تبلیغات در ارتقای برند (مورد پژوهی: خودروسازی فولکس واگن، جنرال موتورز، تویوتا)
جلال پیرمرز آباد، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه هنر تهران، دانشکده هنرهای تجسمی
موضوع: تبلیغات
چکیده: این پژوهش که به شیوه توصیفی- تحلیلی صورت پذیرفته و جمعآوری اطلاعات آن به صورت کتابخانهای بوده است، با هدف بررسی نقش تبلیغات در ارتقای برند، این انگیزه اصلی را دارد که به یک شناخت دقیق و درست از ماهیت تبلیغات و تأثیرگذاری عواملی مثل: برنامه تولید، مدیریت برند، روابط عمومی و …، بر برنامههای تبیغاتی دست یابد و این که تبلیغات تا چه حد میتواند در شکلگیری، توسعه و ارتقای برند نقش داشته باشد؟ سعی بر آن بوده که جایگاه تبلیغاتؤ در فرایند برندینگ مشخص شود و این که برنامههای تبلیغاتی چگونه میتوانند نقش خود را به درستی ایفا کنند؟
* عنوان پایاننامه
بررسی تأثیر انواع تبلیغات رسانهای به عنوان یکی از برنامههای بازاریابی در رفتار خریداران خودروسواری
رویا اقبال، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور استان البرز، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی
موضوع: مدیریت
چکیده: انسان موجودی نیازمند است که همواره در طول تاریخ به دنبال ارضای نیازهای خود بوده است که در این راستا علم بازاریابی به عنوان علم تشخیص و تحریک نیاز، نقش مهمی را بر عهده گرفته است. یکی از مهمترین آمیختههای بازاریابی، بحث ارتقای محصول و به خصوص در این پژوهش، تبلیغات است. لذا موضوع این پایاننامه تحت عنوان بررسی تأثیر و رتبهبندی انواع تبلیغات رسانهای به عنوان یک برنامه بازاریابی بر رفتار خریداران خودروی سواری مورد بررسی قرار گرفته است.
* عنوان پایاننامه
طراحی و اعتبارسنجی مدل تبلیغات الکترونیک برای هدایت رفتار مصرفکننده
(مورد مطالعه: فروشگاههای زنجیرهای رفاه کلان شهر تهران)
ناصر یزدانی، پایاننامه دکترای تخصصی، دانشگاه سمنان
موضوع: مدیریت
چکیده: با توجه به این که سیستم الکترونیک (اینترنت) نیز قادر به انتقال پیام است و به عنوان یک ابزار تبلیغاتی به شمار میآید، برای افزایش اثربخشی و استفاده مطلوبتر از این رسانه که مهمترین قابلیت برتر آن نسبه به رسانههای سنتی، تعاملی بودن آن است، باید عوامل مؤثر بر واکنش رفتاری مصرفکننده نسبت به آن را شناخت تا بهتر بتوان از مزیتهای تبلیغات الکترونیک در جهت بهرهگیری از نیازهای مصرفکننده بهره برد. بدین منظور در این تحقیق قابلیتهای تبلیغات اینترنتی در قالب ۱۴ محرک محتوایی و ارتباطی از طریق فرآیند هدایت (شناخت، احساس و نگرش) بر واکنش رفتاری مصرفکننده (تصویر و ذهنیت، قصد و تمایل، امتحان کردن، خرید و مصرف کردن کالا) تحت عنوان «مدل تبلیغات الکترونیک» در فروشگاههای زنجیرهای رفاه در کلان شهر تهران ارایه شده است.
* عنوان پایاننامه:
بررسی تبلیغات آنلاین در ۱۰ سایت برتر خبری کشور از دیدگاه صاحبان سایتهای خبری و مدیران کانونهای آگهی تبلیغاتی
سعید خوشبخت، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده علوم اجتماعی
موضوع: علوم ارتباطات اجتماعی
چکیده: هدف این پژوهش، شناخت تبلیغات آنلاین در ۱۰ سایت برتر خبری کشور از دیدگاه صاحبان سایتهای خبری و مدیران کانونهای آگهی و تبلیغاتی است. روش پژوهش، توصیفی- تحلیلی از نوع «تحقیقات کابردی» میباشد. نتایج تحقیق بیانگر آن است که بین دو متغیر؛ نوع شمولیت کالا یا خدمات (عقلایی/ احساسی) و نوع سایت (دولتی/ خصوصی) با شکل مناسب تبلیغ از دیدگاه مدیران کانونهای آگهی و صاحبان سایتهای خبری، رابطه معنادار وجود ندارد، اما سه مؤلفه؛ نوع برنامه (کششی/ رانشی)، نوع تبلیغ (معرفی کالا یا خدمات/ تبلیغات موضوعی) و نوع مخاطبان (ثابت/ معمولی) با شکل مناسب تبلیغ از دیدگاه مدیران کانونهای آگهی و صاحبان سایتهای خبری دارای ارتباط است.
* عنوان پایاننامه
عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات الکترونیک در سازمان بازرگانی همدان
مصطفی ستارهئی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی
موضوع: مدیریت و فناوری اطلاعات
چکیده: توسعه روزافزون فناوری ارتباطات و اطلاعات و نفوذ بیش از پیش رایانههای شخصی و شبکه جهانی اینترنت در زندگی جهانیان موجب شده تا شرکتهای خصوصی و نهادهای دولتی، کانالهای الکترولیک و شبکههای دیجیتالی را ابزاری مناسب برای ارایه خدمات مؤثرتر به مشتریان و شهروندان در نظر بگیرند. بیتوجهی به عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات الکترونیک موجب میشود تا سازمانها و شرکتها نه تنها به اهداف خود از ارایه خدمات در قالب بر خط و الکترونیک دست نیابند که با وجود آوردن مشکلاتی برای شهروندان و مشریان، موجبات نارضایتی بیشتر آنها را نیز فراهم آورند. بنابراین محققان و پژوهشگران در سالهای اخیر تلاش کردهاند تا ابزاری مناسب برای سنجش کیفیت خدمات الکترونیک ارایه نمایند که منتج به معرفی مدلهایی با ابعاد گوناگون شده است.
* عنوان پایاننامه
مطالعه میزان آمادگی ارتباطات بحران بین سازمانهای شهرستان کرمان
عصمت نوری، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشکده مدیریت و اقتصاد
موضوع: مدیریت
چکیده: هدف این تحقیق، بررسی ارتباط بین اندازه، نوع، حیطه فعالیت و فرآیندگرایی سازمان و متغیرهای دیگری از جمله تفویض اختیار، حوزه فعالیت روابط عمومی و اطمینان به تواناییهای سازمان در پاسخگویی به بحران که از ابعاد فرهنگی سازمان محسوب میشود، با آمادگی ارتباطات بحران میباشد. به این منظور ابتدا فعالیتهایی که میتوانند در آمادگی ارتباطات بحران سازمان مؤثر باشد. از مقالات متعدد استخراج شدهاند. فعالیتهایی که در این پژوهش برای ارزیابی سطح آمادگی در نظر گرفته شدهاند، عبارتند از؛ تهیه و تدوین برنامه مدیریت بحران، تشکیل تیم مدیریت بحران، آموزش، تهیه چک لیستهایی به منظور دستیابی سریع به افراد مسئول هنگام بروز بحران و همچنین کاربرد سیستمهای هشداردهنده در سازمان.
* عنوان پایاننامه
بررسی تأثیر عوامل آمیخته بازیابی بر جذب مخاطبان در مراحل مختلف چرخه عمر مؤسسات فرهنگی قرآنی (مطالعه موردی: مؤسسه فرهنگی هنری قرآن پژوهان)
فاطمه خادمی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور استان تهران، پژوهشکده علوم اجتماعی و اقتصادی
موضوع: مدیریت
چکیده: در راستای بهینهسازی مدیریت فرهنگی قرآنی کشور، مبحث بازاریابی دارای اهمیت ویژهای است. این تحقیق به منظور بررسی تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی بر جذب مخاطبان در مراحل مختلف چرخه عمر مؤسسات فرهنگی قرآنی انجام شده است و هدف آن تعیین عواملی از آمیخته بازاریابی است که در هر کدام از مراحل چرخه عمر، بیشترین تأثیر را بر جذب حداکثری مخاطبان در این مؤسسات میگذارند. در این پژوهش، فرض بر آن است که در یک مؤسسه فرهنگی قرآنی در هر کدام از مراحل معرفی، رشد، بلوغ و افول به ترتیب تبلیغات، کیفیت و تنوع خدمات، نام تجاری و روابط عمومی، بیشترین تأثیر را در جذب مخاطبان دارد. در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه، از ۳۸۴ نفر از مدیران، مسئولان، کارشناسان و مخاطبان مؤسسه فرهنگی هنری قرآنپژوهان، نظرسنجی به عمل آمده است.
* عنوان پایاننامه
بررسی نقش ارتباطات سازمانی در افزایش رضایتمندی کارکنان (مطالعه موردی ارتباطات سازمانی در شرکت آب و فاضلاب شهرستان ارک)
مهدی چزانی شراهی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده علوم اجتماعی
موضوع: علوم ارتباطات
چکیده: هدف کلی از انجام این تحقیق، بررسی نقش ارتباطات سازمانی در افزایش رضایتمندی کارکنان شرکت آب و فاضلاب شهر اراک است. روش پژوهش، با توجه به ماهیت موضوع تحقیق و به ویژه حجم و سطح طرح تحقیق، مناسبترین روش انجام این پژوهش، روش پیمایشی (زمینهیابی) است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی کارکنانی است که به صورت رسمی و غیر رسمی در شرکت آب و فاضلاب شهر اراک اشتغال دارند. در این تحقیق نظرات تمامی ۱۰۳ نفر کارکنان شرکت آب و فاضلاب مورد بررسی قرار گرفته است.
* عنوان پایاننامه
مطالعه و بررسی نظام ممیزی ارتباطات در استان قم
حمید حسینزاده نیکویی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور استان تهران، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی
موضوع: ارتباطات
چکیده: این تحقیق به بررسی ارتباطات درون سازمانی میپردازد. ساختار ارتباطی، گرایشهای فردی، گرایشهای سازمانی و گرایشهای گروهی، ابعاد ارتباطات درون سازمانی هستند.