همایش زن و روابط عمومی(PRWOMEN)- در سال های اخیر افزایش قابل توجهی در میزان اشتغال زنان در جامعه مشاهده شده است. اما با وجود پیشرفت آن ها در مشاغل مدیریتی محسوس نبوده است. نابرابری های جنسیتی به ویژه در حوزه مدیریت روابط عمومی سبب شده است تا آن گونه که شایسته است از نیروی بالقوه زنان استفاده نشود. اما باورهای غلطی که مدیریت را به مردانگی نسبت می دهند. عملا منجر به کم شدن مدیران زن می شود. سبک مدیریتی هر جامعه متاثر از ارزش های حاکم بر آن جامعه است و در بسیاری از عرصه های مدیریتی جهان، زنان هم در کنار مردان توانسته اند مدیران شایسته و توانایی باشند. الگوهای مدیریت اسلامی نیز منبعث از اصول و قوانین مشخصی است که بر اساس ملاک های اسلامی استوار گشته و سمت و سویی الهی دارد و هدف آن ارتقای انسان در جهت کمال و بهبود نظام های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و خانوادگی است همان گونه که مىدانیم، زن و مرد از لحاظ جسمى و روحى تفاوتهایى با هم دارند که هیچ کس نمىتواند منکر آنها گردد این تفاوتهاى طبیعى موجب گردیده تا از نظر وظیفه نیز زن ومرد در برخى موارد با هم تفاوتهایى داشته باشند. البته این به معناى کمال یکى از این دو جنس و یا نقصان دیگرى نیست.در مسأله مدیریت و بالاخص در حوزه حساس مدیریت روابط عمومی که به نوعی نمودی از توانایی برخورد سازمان با محیط محسوب می شود نیز؛ باید به این تفاوتها و سرمایههاى وجودى زن و مرد توجه داشت و به هر یک در حد توانش مسؤولیت داد. بنابراین از آن جا که زنان نیمى از سرمایههاى انسانى جهان محسوب مىگردند، باید با استفاده و الگوگیری از تعالیم نورانی دین مبین اسلام، از تخصص و دانش زنان به بهترین وجه استفاده نمود. و حضور موثر و سازنده در جایگاه خطیر روابط عمومی میتواند نوید بخش و راهگشای حضور زنان در عرصه های مدیریتی باشد. این مقاله سعی بر این بوده است که با کاوشی دوباره ی راهکارهای حضور موثر زنان در عرصه فعالیت های روابط عمومی با نگاهی نو بدان پرداخته شود.
ادامه مقاله
http://www.prwomen.ir/fa/?current=article&Articlerogsfaid=4318