دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
تهران، تیرماه ۱۳۹۴
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در پی برگزاری نه دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در سالهای ۹۳-۸۱، انجمن متخصصان روابط عمومی با همکاری دستاندرکاران روابط عمومی سازمانها، موسسات دولتی و غیردولتی، استادان، کارشناسان و دانشجویان این رشته، در نظر دارد دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی را در دو سطح ملی و استانی برگزار نماید.
اهداف
- آشنایی با اصول و استانداردهای نشر در روابط عمومی و ارائه آثار و تجارب موفق
- توسعه و ارتقای سطح توانمندیها و مهارتهای مدیران و کارشناسان در حوزه انتشارات
- انتخاب و معرفی الگوی مناسب در حوزه انتشارات
- تبیین نقش تکنولوژیهای نوین ارتباطی و آموزشی در فرآیند انتشارات
- انتخاب راهکارهای مناسب برای اعتلا و ارتقای نشر الکترونیک
بخش رقابتی
۱) انتخاب بهترین برنامه انتشاراتی
این جایزه به روابط عمومیهایی که بهترین برنامه انتشاراتی را در طی سال گذشته برای بخشهای مختلف انتشارات به اتمام رسانیده باشند و مستندات لازم را ارائه کنند، اهداء میگردد.
۲) انتخاب نشریه داخلی برتر
در این بخش آثار ارسالی در هشت شاخه: سرمقاله، مقاله، گزارش، خبر، صفحه خوانندگان، عکس، مصاحبه، و صفحهآرایی مورد ارزیابی داوران قرار میگیرد و در مجموع هشت نشریه برتر ادارات روابط عمومی تهران و همچنین هشت نشریه برتر روابط عمومیهای استان برگزیده خواهد شد.
۳) انتخاب انتشارات برتر روابط عمومی
در این بخش آثار منتشره در شاخههای زیر، ارزیابی میشوند:
۳-۱- کتاب
۳-۲- بروشور
۳-۳- پوستر
۳-۴- ویژهنامه
۳-۵- فیلم و تیزر
۴) انتخاب برترین و بهترین ارتباط الکترونیکی
در این بخش آثار روابط عمومیها در چهار شاخه مورد ارزیابی داوران قرار میگیرد و در مجموع، سه اثر برتر از تهران و سه اثر برتر از استانها برگزیده میشود:
۴-۱- وبسایت
۴-۲- مولتی مدیا
۴-۳- برنامه های کاربردی(اپلیکیشن ها)
۴-۴- نسخه موبایلی سایت
۵) انتخاب بهترین تبلیغ مکتوب
۵-۱- تبلیغات در نشریات
۵-۲- رپرتاژآگهی
۶) انتخاب بهترین تحلیل محتوا
تحلیل محتوا در خصوص بریده جراید و نشریات سازمانی
۷) انتخاب کارشناس برتر انتشارات روابط عمومی
در این بخش، کارشناسان فعال در حوزه انتشارات، آثار خود را به شکل حقیقی و یا حقوقی برای ارزیابی به دبیرخانه جشنواره ارائه خواهند نمود تا از میان آنها فعالان این حوزه انتخاب شوند.
شرایط ثبت نام و شرکت در جشنواره
به منظور تأمین بخشی از هزینههای داوری آثار در بخش رقابتی و امور اجرایی، هزینه شرکت آثار در بخش رقابتی ۶/۰۰۰/۰۰۰ریال است.
مقررات جشنواره
۱- آثار ارسالی در مقطع زمانی نیمه دوم ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳تولید و منتشر شده باشند.
۲- مهلت ارسال آثار به بخش رقابتی جشنواره حداکثر تا تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۹۳ است.
۳- آثار و مستندات ارسالی، باید در واحد روابط عمومی سازمان تولید شده باشد و آثاری که به تشخیص داوران، روابط عمومیها هیچ نقشی در تهیه و تولید آن نداشته باشد، ارزیابی نخواهد شد.
۴- تعداد آثار ارسالی در هر شاخه بیش از دو مورد نباشد. در صورت ارسال بیش از دو نمونه آثار، داوران جشنواره به شکل تصادفی دو نمونه را انتخاب و ارزیابی خواهند کرد.
کارگاههای آموزشی
۱٫ مستندسازی در روابط عمومی
۲٫ مهارت ها و شیوه های سرمقاله نویسی
ویژهنامه جشنواره
به منظور ارتقای غنای محتوایی ویژهنامه نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی، برگزارکنندگان قصد دارند تا نسبت به معرفی و چاپ توانمندیهای حرفهای روابط عمومیها در بخشی از این ویژهنامه به شکل رپرتاژ، آگهی، گزارش و سایر قالبهای محتوایی درخواستی منتشر کنند.
شایسته است این کاربرگ برای درج در ویژهنامه جشنواره تا تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ به دبیرخانه جشنواره تحویل گردد. در صورت انصراف پس از ذخیره آگهی، شرکتکننده ملزم به پرداخت ۲۰ درصد کل مبلغ است.
حمایتهای مالی از جشنواره
حمایتهای مالی شامل: بهرهمندی از فرصتهای روابط عمومی- بهرهمندی از خدمات مشاورهای- بهرهمندی از فرصتهای اعتباری و حضور در جشنواره- بهرهمندی از فرصتهای اطلاعرسانی و پوشش خبری- بهرهمندی از فرصتهای تبلیغاتی.
مقررات عمومی
- امکان جایگزینی افراد ثبتنام شده تا یک ماه قبل از برگزاری جشنواره میسر است.
- تاریخ و محل تحویل کارت حضور در جشنواره متعاقباً از طریق سایت انجمن اعلام خواهد شد.
- همراه داشتن کارت معتبر برای حضور در سالن جشنواره الزامی است.
- رعایت شئون اسلامی مانند حجاب، اخلاق و شعائر اسلامی و حفظ حرمت جشنواره برای همه شرکتکنندگان الزامی است.
تلفن های دبیرخانه: ۸۸۶۱۷۵۷۶- ۸۸۶۱۷۵۷۷