دکتر حسین امامی، نایب رییس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران نیز در این نشست ضمن توجه به مقوله مسوولیت اجتماعی سازمانی در روابط عمومی ها، گفت: اطلاع پژوهی و اطلاع یابی دو کارکرد اصلی نهاد های ارتباطی است.
وی در تشریح کارکرد نهادهای ارتباطی افزود: روابط عمومی ها وظیفه اصلی شناخت افکار عمومی در راستای تعهد سازمان مربوطه را بر عهده دارند و در این خصوص به فرا خورد وظایف سازمان خود، باید نسبت به جلب رضایتمندی جامعه، اقدام نمایند.
این مدرس دانشگاه تاکید کرد: عملکرد هر کارگزار روابط عمومی باید مبتنی بر چشم انداز، ماموریت، اهداف استراتژیک و رسالت اجتماعی سازمان مربوطه باشد.
وی ادامه داد: مهمترین وظیفه روابط عمومی در فرایند توسعه اجتماعی مسوولیت اجتماعی سازمانی است . در این زمینه روابط عمومی ها می توانند با شناخت افکار عمومی، محیط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه به تعهدات اجتماعی سازمان خود بیاندیشند.
وی افزود: روابط عمومی ها باید اقدامات زیست محیطی را که به نوعی با سازمان خود در ارتباط است جست و جو نمایند و در گفتمان یک شهروند خوب ، اطلاع رسانی کنند.
پنل تخصصی و کارگاهی با عنوان ” رویکرد نوین در روابط عمومی ” با حضور دکتر حسین امامی رودسری، مدرس دانشگاه و نایب رییس انجمن متخصصان روابط عموی ایران، بر پا شد.