آخرین خبرها
شما اینجا هستید: خانه » اخبار روابط عمومی » چهار مهارت یک مدیر خوب

چهار مهارت یک مدیر خوب

 کارشناسان می گویند مدیران باید چهار مهارت بسیار مهم برای حفظ کارکنان و اجرای یک کسب و کار سودآور داشته باشند:

۱٫ گوش دادن
مهارت های ارتباطی برای مدیران خوب ضروری است، اما تعداد بسیار کمی از دوره های ارتباطی بر روی مهارت های گوش دادن تمرکز می کنند. مدیران خوب باید با دقت به صحبت ها و نظرات کارکنان خود گوش دهند و برقراری ارتباط مناسب با کارکنان سبب وفاداری بیشتر و به اشتراک گذاشتن نظرات و ایده هادر محل کار می شود.

۲٫ اذعان به مهم بودن
اذعان به مهم بودن نظرات کارکنان” یک ابزار موثر برای مدیریت است. این موضوع در ارایه ایده های جدید و دریافت بازخورد منظم از کارکنان بسیار اثرگذار است. اگر کارکنان احساس کنند کاری که انجام می دهند مهم است، این امر کمک می کند تا آنها با انگیزه بیشتر به انجام کار بپردازند.


۳٫ ایجاد انگیزه
توانایی ایجاد انگیزه در کارکنان  بسیار مهم است. ایجاد انگیزه می تواند بسیار الهام بخش برای انجام کارهای بزرگتر باشد.

۴٫ بازخوردگیری

باید زمانی برای بازخوردگیری عملکرد کارکنان در نظر گرفته شود. انجام درست کار، خلاقیت و نوآوری، وفاداری و داشتن انگیزه قوی در انجام کارها در ارزیابی‌ها می‌تواند بسیار مهم باشد. ارزیابی، به مدیران امکان می‌دهد تا وضعیت کسب و کار خود را با کارکنان ارزیابی کند. مدیران خوب و کارآمد، فیدبک را غنیمتی برای اصلاح کارها قلمداد می‌کنند.

گوش دادن با دقت، ایجاد انگیزه در کارکنان و ارایه بازخورد به طور منظم برخی از صلاحیت های کلیدی مدیران خوب برای گرفتن بهترین نتیجه از کارکنان و یک کسب و کار مولد است.


مهدی باقریان

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

Scroll To Top