آخرین خبرها
شما اینجا هستید: خانه » اخبار روابط عمومی » روابط عمومی‌ها و سهم ناچیزی از اعتبارات سازمانی

روابط عمومی‌ها و سهم ناچیزی از اعتبارات سازمانی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- یکی از مسائل، مشکلات و محدودیت‌های واحدهای روابط عمومی درایران به استثناء برخی موسسات اعتباری و بانکها در این چند دهه اخیر عدم اختصاص اعتبارو بودجه مناسب برای فعالیت های اطلاع رسانی و اطلاع یابی از مخاطبان سازمانی شان بوده است.

به واقع در کنار محدودیت‌های جایگاهی ونیروی انسانی بیش از همه کمبود بودجه و نداشتن ردیف مستقل اعتباری است که روابط عمومی‌ها را در انجام وظایف و ماموریت‌هایشان در این سالها همواره با مشکلات وموانع عدیده ای برای تحقق فعالیت ها یشان روبه رو ساخته است،هر چند در دولت‌های مختلف از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اطلاع رسانی دولت بارها مصوباتی برای اختصاص بودجه از سهمیه جاری ویا نیم درهزار بودجه سازمانها به روابط عمومی ها ،آیین نامه و دستور العمل هایی ابلاغ شده که برخی موارد با توجه به حجم پایین اعتبارات سازمانها و در برخی دیگراز سازمانها به دلیل نوع سلایق مدیران ارشد آن سازمانها مصوبات مورد نظربه مرحله اجرانرسیده است و این درحالی است که بدون استثناء نیزدر تمامی دولت ها یکی از مشکلات دولت راعدم اطلاع رسانی مناسب وشایسته ازبرنامه ها واقدامات دستگاههای اجرایی و وجود شکاف آگاهی بین دولت و مردم قلمدادکرده اند و جالب اینکه اولین واحدی هم که مقصر این مشکلات معرفی شده نیز روابط عمومی ها بوده اند، لذا به نظر می رسد با توجه به هزینه بر بودن بسیاری از اقدامات تبلیغی وانتشاراتی روابط عمومی ها که عمدتا دارای رویکردی اطلاع رسانی عمومی، آموزشی و فرهنگ سازی است لازم است در دولت یازدهم، تدبیر اصولی وپایداری اتخاذ گردد که سهم منطقی وواقعی از اعتبارات اطلاع رسانی دولت به روابط عمومی ها اختصاص یابدتا آنان بتوانند نسبت به حداقل های کاری دراین حوزه اقدام نمایند.

همچنین اختصاص اعتباری برای پیوست اطلاع رسانی پروژه های شاخص وکلان سازمانها از دیگر راهکارهایی است که می تواندبرای تحقق این مهم راهگشا باشد. بهرحال همانطور که بخشنامه موثری در رابطه بالزوم استفاده از نیروهای متخصص و کارآمددرروابط عمومی ها از سوی دولت یازدهم ابلاغ شد،لازم است تلاش مضاعفی نیز برای اختصاص سهم واقعی اعتبارات در اطلاع رسانی و اطلاع یابی برای واحدهای روابط عمومی ها بویژه در قانون برنامه ششم توسعه ودر آستانه سال جدیددیده شود که در آینده نزدیک شاهد تحولی در حوزه نظام اطلاع رسانی دولت وارتباط و تعامل موثری بین دستگاههای اجرایی با مردم ازاین رهگذر نیز باشیم.

Scroll To Top