آخرین خبرها
شما اینجا هستید: خانه » اخبار انجمن متخصصان روابط عمومی » چاپ سه کتاب توسط انجمن متخصصان روابط و موسسه کارگزار روابط عمومی

چاپ سه کتاب توسط انجمن متخصصان روابط و موسسه کارگزار روابط عمومی

مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی از انتشار کتاب‌های «مدیریت مستندسازی در روابط عمومی»، «راهنمای نگارش و ویرایش صفحات وب» و «گزارش‌نویسی در روابط عمومی» با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی تا پایان شهریورماه خبر داد.

مهدی باقریان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از انتشار جدیدترین آثار خود تا پایان تابستان سال جاری خبر داد و افزود: کتاب «مدیریت مستندسازی در روابط عمومی» عنوان اثری است که با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی منتشر می‌شود.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی با بیان اینکه کتاب حاضر در دو بخش با عناوین مستندسازی و کلیات آن و مدیریت مستندسازی در روابط عمومی تشکیل شده گفت: مباحث این کتاب در یازده گفتار با عناوین تعریف مستندسازی، مستندسازی الکترونیکی، اهمیت و ضرورت مستندسازی، اهداف و مزایای مستندسازی، انواع مستندات، مراحل و فرایند مستندسازی، قوانین و معیارهای مستندسازی، مدیریت مستندات، مدیریت مستندسازی در روابط عمومی، انواع مستندسازی در روابط عمومی و نتیجه‌گیری و پیشنهادها سامان یافته است.

مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی با تاکید بر رشد چشمگیر و برق‌آسای دانش بشری در سال‌های اخیر یادآور شد: در این نکته تردیدی وجود ندارد که ثبت دقیق و کامل مطالب علمی و به عبارتی مستندسازی خدمت بزرگی به جامعه آموزشی و علمی کشور است.

وی تصریح کرد: امروزه بسیاری معتقدند که پایه و اساس تحقیقات و پژوهش‌های علمی بر مدارک، مستندات و سوابق متکی بوده و هر چه این مستندات کامل‌تر و پربارتر باشد به همان اندازه موفقیت صاحبان خرد در زمینه پیشرفت و پژوهش در علوم مختلف افزایش می‌یابد.

باقریان با بیان اینکه نگاهی به اصول راهنما در مجموعه‌های استاندارد سازمان استاندارد جهانی می‌تواند تا حدود زیادی بیانگر ارزش و اهمیت ویژه نگارش و به موازات آن مستندسازی فعالیت‌های علمی باشد، گفت: این در حالی است که وضع و حال مستندسازی در روابط عمومی به گونه‌ دیگری است و متاسفانه باید اقرار کرد در سال‌های اخیر این موضوع به صورت هدفمند و روشمند مورد توجه نبوده است و این امر موجب شده تا ثبت و ضبط فعالیت‌ها و مطالب ارزشمند مورد غفلت واقع شود.

مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی یادآور شد: امروزه در کشورهای مترقی در زمینه روابط عمومی ارزش و اهمیت ویژه‌ای برای مستندسازی قائل بوده و سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این بخش داشته‌اند و توجه زیاد به این حوزه‌ها حاکی از کارایی و قابلیت‌های آن‌ها در این زمینه است.

باقریان در ادامه با اشاره به تدوین کتاب دیگری با عنوان «راهنمای نگارش و ویرایش صفحات وب» نیز گفت: این راهنما به مخاطبان کمک می‌کند تا محتوای وب را به صورت موثری تهیه کنند و آن را با استانداردهای مورد استناد ویراستاران تطبیق دهند و همچنین خوانایی آنلاین خود را افزایش دهند.

مدیر موسسه کارگزار روابط عمومی کتاب حاضر را مشتمل بر ۶ فصل دانست و گفت: اصول نگارش صفحات وب، نگارش وب و سبک ارائه، آماده‌سازی محتوا و مدیریت فرایند نگارش ویرایش، غلط‌گیری وب‌سایت‌ها، بهبود و رتبه‌بندی در موتورهای جستجوگر عناوین فصول اصلی این کتابند.

به گفته باقریان، کتاب «گزارش‌نویسی در روابط عمومی» نیز عنوان کتاب جدید دیگری است که به قلم سید شهاب سید محسنی تهیه شده و تا پایان تابستان امسال منتشر می‌شود.

Scroll To Top