دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی عصر روز سه شنبه ۲۵مردادماه ۱۳۹۴ با اهدای جوایز به روابط عمومیهای برتر به کار خود پایان داد.
بیانیه هیات داوران دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در بخش گزارش
اکثریت آثار رسیده در این بخش معمولا ارسال گزارش های خبری سازمان بوده و روابط عمومی ها کمتر از انواع دیگر گزارش ها با سبک های جذاب نظیر سبک تحقیقی و توصیفی و تشریحی استفاده کرده اند. در این بخش نیز عدم استفاده از تیتر و لیدهای مناسب در گزارش، کیفیت این آثار را کاهش داده بود. عدم استفاده از تکنیک های مقایسه و تشابه و برجسته سازی از دیگر نکات ضعف در این بخش محسوب می گردد. در عین حال لازم است روابط عمومی از قالب مطبوعاتی گزارش های تحقیقی، تحلیلی و توصیفی برای تبیین و تشریح برنامه ها، سیاست ها و فعالیت های سازمان خود بهره بیشتری ببرند.
ـ عدم بهره گیری روابط عمومی ها از گزارش های توصیفی و تحلیلی که دارای جذابیت بیشتری برای مخاطبان و خوانندگان نشریات هستند.
ـ توجه بیشتر روابط عمومی ها به گزارش های خبری.
ـ عدم بهره گیری بسیاری از روابط عمومی ها در استفاده از تیتر و لیدهای جذاب.
ـ داشتن نگاه و رویکرد کلیشه ای تبلیغاتی گرایانه در گزارش های منتشر شده در نشریات درون سازمانی بسیاری از روابط عمومی ها.
مشخصات گزارش های برگزیده:
۱٫ نشریه: پیام هما
نشریه داخلی: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
شماره: ۳۴۸
سال تولید: تیر ۱۳۹۳
عنوان گزارش: تحریم سدی ناپایدار در برابر اراده هماییان (صفحه: ۱۰ تا ۱۲)
فایل PDF گزارش تحریم سدی ناپایدار در برابر اراده هماییان
۲٫ نشریه: خبرنامه کانون
نشریه داخلی: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
سال تولید: بهمن و اسفند ۱۳۹۲
عنوان گزارش: هنر، مکان امن بچه هاست! (صفحه ۳۲ تا ۳۷)
فایل PDF گزارش هنر، مکان امن بچه هاست!
۳٫ نشریه: توسعه صادرات
نشریه داخلی: بانک توسعه صادرات ایران
شماره: ۱۱۶
سال تولید: فروردین ۱۳۹۳
عنوان گزارش: روزهای خوشی در انتظار اقتصاد ایران است (صفحه: ۲۵ تا ۳۱)
فایل PDF گزارش روزهای خوشی در انتظار اقتصاد ایران است.
۴٫ نشریه: سلام کشور
نشریه داخلی: وزارت کشور
شماره: ۱۲
سال تولید: تیر ۱۳۹۴
عنوان گزارش: امرو ز غذا چی داریم؟ (صفحه: ۴۶ تا ۴۷)
فایل PDF گزارش امروز غذا چی داریم؟