آخرین خبرها
شما اینجا هستید: خانه » اخبار روابط عمومی » شاخص های تولید محتـوا

شاخص های تولید محتـوا

حسن ربیعی عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی:

تولید و توزیع محتوای مناسب همواره یکی از دغدغه های مهم مدیریت هر سازمان و مجموعه است، تولید محتوا و تهیه بسته های محتوایی مناسب و باکیفیت برای مخاطبان و جامعه هدف معمولاً در سازمان ها و شرکت ها توسط روابط عمومی و واحدهای مرتبط با آن صورت می گیرد.


مسئله تناسب محتوای تولید  شده با استراتژی و اهداف سازمان و شناسایی و درک نیاز مخاطبان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اساساً این تناسب و همنوایی است که باعث می شود محتوای تولید شده موثر، کارآمد و نقش آفرین باشد.


به نظر می رسد در زمینه تولید محتوای کیفی و اثرگذار باید ضمن توجه به مولفه هایی مانند:
۱ـ مدیریت محتوا (سیاست ها، راهبردها و استراتژی های محتوا)
۲ـ ساختار محتوا (ادبی، هنری، علمی، فرهنگی و …)
۳ـ نوع محتوا (آموزشی، تبلیغاتی، ارتباطی و …)
۴ـ طراحی و ساخت محتوا (گرافیک، ویدئو، صوت، کتاب و …)
۵  ـ بازاریابی محتوا (فرآیند تولید و به اشتراک گذاری)
۶ـ کیفیت و سنجش اثرگذاری محتوا (صداقت و شفافیت در ارایه محتوا)
۷ـ زمان بندی انتشار محتوا
۸  ـ ارزیابی انتقال پیام
به نکات ذیل نیز توجه داشت:
الف  ـ تناسب محتوا با ارزش ها و ویژگی های فرهنگی مردم و جامعه
ب  ـ تناسب محتوا با مطالبات مخاطبان و مشتریان خاص و عام
ج  ـ تناسب محتوا با مطالبات مخاطبان و مشتریان فرا مرزی
دـ تناسب محتوا متناسب با سن و جنسیت مخاطبان
هـ       ـ تناسب محتوا با انتخاب رسانه مطلوب و اثرگذار
وـ تناسب محتوا با شرایط و پیشرفت های نوین علمی و آموزشی
ز  ـ مهمتر از همه تناسب محتوا با اهداف و ماموریت های سازمان


امیدوارم همواره شاهد تولید و توزیع مناسب محتوای غنی و اصیل در راستای توسعه علمی، آموزشی و فرهنگی کشور عزیزمان باشیم.

Scroll To Top