آخرین خبرها
شما اینجا هستید: خانه » اخبار روابط عمومی » کار در روابط عمومی بعنوان مشاغل سخت محسوب می شود

کار در روابط عمومی بعنوان مشاغل سخت محسوب می شود

معاون رسانه ای مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استرس های کار در حوزه روابط عمومی بسیار بالاست و کار در این حوزه بعنوان مشاغل سخت محسوب می شود.

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، شهاب سیدمحسنی در گردهمایی سراسری مسئولین روابط عمومی های امو عشایر کشور اظهار داشت: کار در روابط عمومی زمان نمی شناسد و بصورت شبانه روزی است و فعالیت های آن در چارچوب های اداری نمی گنجد.

وی افزود: امروزه بخش مهمی از اطلاع رسانی بصورت آنلاین انجام می شود و روابط عمومی ها دیگر نمی توانند منتظر این باشند که با نامه نگاری و بروکراسی اداری اطلاعات در اختیار آنان قرار گیرد.

سیدمحسنی با اشاره به اینکه کارکنان روابط عمومی باید آگاهی زیادی از مسائل جامعه و سازمان خود داشته باشند، تاکید کرد: روابط عمومی ها باید از سیاست ها و برنامه های سازمان مطبوع خود با خبر باشند تا بر اساس آن تولید خبر و اطلاع رسانی کنند و مدیران را نیز ترغیب به مصاحبه در خصوص آن سیاست ها و برنامه ها کنند.

معاون رسانه ای مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و اطلاع یابی دو وظیفه محوری در روابط عمومی است، اظهار داشت: امروزه در دنیا اطلاع یابی مهم تر از اطلاع رسانی قلمداد می شود اما در ایران روابط عمومی ها بیشتر نقش اطلاع رسانی دارند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها در کشور ما در تولید محتوا ضعیف هستند، ابراز داشت: در حوزه عشایر یکی از راه های تولید محتوا برگزاری تورهای رسانه ای است تا پس از کسب اطلاعات میدانی از زندگی و مسائل و مشکلات عشایر کار اطلاع رسانی و تبلیغات رسانه ای انجام گیرد.

سیدمحسنی ادامه داد: جامعه عشایری ویژگی های خاصی دارند که یکی از این ویژگی ها جاذبه های بصری زندگی آنان است که در تعیین سیاست های اطلاع رسانی باید بیشتر روی آن کار شود.

معاون رسانه ای مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی افزود: گردشگری عشایر موضوعی است که روابط عمومی ها می توانند از آن بهره برداری رسانه ای لازم را انجام دهند.

وی ابراز داشت: مخاطب اصلی در سازمان امور عشایر و واحدهای استانی جامعه عشایری است لذا باید بدانیم چه نوع پیامی را با چه زبان و ابزاری ارسال کنیم تا عشایر بتوانند آن را دریافت و رمزگشایی کنند.

سیدمحسنی افزود: اینکه بدانیم عشایر از چه رسانه ای بیشتر استفاده می کنند بسیار مهم است تا متناسب با آن رسانه برقراری ارتباط و اطلاع رسانی لازم انجام شود.

Scroll To Top