کتاب سال روابط عمومی ۹۲ که به تازگی توسط انجمن متخصصان روابط عمومی به چاپ رسیده، میان مدیران و فعالان روابط عمومی کشور توزیع خواهد شد.
آخرین روزهای اسفند ۹۲ به چاپ رسید، یک اثر جامع است که کلیه رویدادهای مهمی را که در سال گذشته در حوزه روابط عمومی، در ایران و جهان، اتفاق افتاده در بر میگیرد. امسال نسبت به سالهای گذشته که این کتاب را منتشر کردیم، بخشهای مختلف و جدیدی را در آن به چاپ رساندیم.
وی افزود: در این کتاب، مجموعه گزارشی تحت عنوان «روابط عمومی در دولت تدبیر و امید، چالشها و راهکارها» چاپ شده است که در آن نظر و دیدگاه اساتید دانشگاه، مدیران و صاحبنظران حوزه روابط عمومی درباره جایگاه روابط عمومیها و انتظاراتی که در دولت تدبیر و امید از آنها میرود، درج شده است. گفتگو و سخنرانیهای منتخب سال و همچنین گزارشی تحت عنوان رسالت روابط عمومی در حوزه مسئولیت اجتماعی، از دیگر مطالب این کتاب هستند. در کل میتوان مطالب این کتاب را به دو دسته مستند و تولیدی تقسیم کرد.
عضو هئیت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی ادامه داد: معرفی تازههای نشر مرتبط با روابط عمومی در سال ۹۲ و همچنین معرفی ۲۵ کتاب برتر درباره روابط عمومی که در قرن ۲۱ به چاپ رسیدهاند، از دیگر بخشهای این کتاب است. در کتاب سال ۹۲، مقالات علمی در حوزه روابط عمومی را هم در کتاب جا دادیم. این مقالات شامل تولیدات داخلی و خارجی است. یعنی ترجمه مقالات معتبر بینالملل را هم شامل میشود.
مدیر پروژه تولید این کتاب گفت: علاوه بر مطالب گفته شده، تعدادی مطلب پژوهشی هم درباره موضوعاتی چون مدیریت شهرت آنلاین در این کتاب به چاپ رسیده و در کنار آن، به رویدادهای مهمی مانند دهمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی و نهمین سمپوزیوم روابط عمومی هم پرداخته شده است.
سید محسنی گفت: در حال حاضر فرایند توزیع این کتاب در جریان است و آن را برای تمامی واحدهای روابط عمومی ارسال میکنیم. در مجموع میتوان گفت این کتاب، اثری جامع در زمینه مقالات، پژوهشها و رویدادها چه در عرصه بینالملل و داخل کشور است که میتواند منبع و ماخذ خوبی برای مدیران نهادهای روابط عمومی کشور باشد.