انجمن متخصصان روابط عمومی با انتشار بیانیه ای به مناسب ۲۷ اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی ضمن تبریک این روز به تمامی دست اندرکاران روابط عمومی در کشور بر لزوم افزایش اعتمادسازی در جامعه بین دولت و مردم در شرایط فعلی تاکید کرد.
به گزارش کمیته ارتباطات انجمن، در بخشی از این بیانیه آمده است: با توجه به شرایط سختی که کشور بویژه در حوزه اقتصادی درآن قرار دارد، لازم است روابط عمومی ها نسبت به افزایش اعتماد سازی در جامعه و رضایتمندی بیشتر مردم تلاش کنند.
در این بیانیه با اشاره به اینکه روابط عمومی ها باید به اصل مخاطب محوری در سازمان ها پایبند باشند، آمده است: روابط عمومی ها در سازمان ها باید به عنوان یک عامل تغییر مثبت سازمانی عمل کرده وتلاش کنند سیاست ها و تصمیماتی که اتخاذ می گردد با منافع عمومی و خواست های مردم منطبق وموجبات حل مشکلات و رضایتمندی هر چه بیشترآنان را فراهم آورند.
این بیانیه می افزاید: روابط عمومی ها باید همواره پشتیبان و حامی منافع مردم و مخاطبان خود باشند چراکه موفقیت یک سازمان بدون تردید در گرو همراهی و مشارکت مخاطبان و ذینغان سازمان است و این هدف مهم باید توسط روابط عمومی ها در سازمان ها جاری و نهادینه شود.
همچنین در این بیانیه تاکید شده است: از واحدهای روابط عمومی انتظار میرود گلایه ها و در خواست های به حق مردم و مخاطبان را به گوش مدیریت رسانده و برای برون رفت از مشکلات مردم تلاش دوچندان نمایند.