هادی کمرئی، عضوهیات مدیره انجمن متخصصان روابطعمومی:
نشر و انتشارات در روابطعمومیها از گذشته تاکنون همواره دارای اهمیت واعتبار بالایی بوده است و از طریق تولید و چاپ انواع محتوا و پیامهای سازمانی به جامعه مخاطب انتقال داده شده و میشود. یکی از کارکردهای مهم انتشارات که شاید کمتر بدان توجه شده است نقش مستندنگاری برنامهها و اقدامات و به نوعی کارنامه عملکرد یک سازمان در دورههای مختلف فعالیت آن است.
ازطریق فعالیتها و تولیدات انتشاراتی سازمان است که میتوان بر اساس آن قضاوت کرد که یک سازمان تا چه میزان در اجرای فعالیتها وبرنامههای خود موفق عمل کرده و بر اساس یک برنامه پیشبینی شده حرکت داشته است و یا تا چه میزان از برنامه پیشبینیشده عقب افتاده است، تولید و انتشار انواع کتاب و بروشورهای عملکردی که روابطعمومی سازمانها تولید و انتشار دادهاند به نوعی در راستای این اهداف انجام میگیرد.