امیر مسعود مظاهری، مدرس دانشگاه
یکی از مهمترین کارکردهای انتشارت در روابطعمومیها در راستای ارتقای آگاهی مخاطبان درون و بیرون سازمان در رابطه به فعالیتها و اقداماتی است که سازمان انجام میدهد.
در حال حاضر که فناوریهای مختلف در این حوزه ظهور کرده، شاهد هستیم که روابطعمومیها با همزمانسازی استفاده از امکاناتی که فضای وب و انتشارات چاپی ایجاد کردهاند اینکار را انجام میدهند، انتشارات چاپی به علت ماهیتشان ماندگارتر هستند و بهگونهای در ادبیات سازمانی باقی میمانند، قابلیت آرشیو مکتوب دارند، اما انتشارات الکترونیک این امکان را در فضای وب قرار میدهند. در مقابل نشر الکترونیک حالت تعاملیتر داشته و امکان دریافت بازخورد مخاطبان درون و بیرون سازمان به صورت لحظهای و آنی دریافت کرده و سرعت بیشتری دارند.
البته نشریات چاپی مشکلاتی نظیر تجدید چاپ محتوای منتشر شده و همچنین عدم امکان بهروز رسانی محتوای منتشر شده مواجه است .اما نشر الکترونیک به گونهای با چابکسازی فرایند اطلاعرسانی در سازمان ها کمک میکند و همزمانسازی این دو شیوه اطلاعرسانی یعنی نشر الکترونیک و چاپی میتواند در ارتقای جریان اطلاعرسانی سازمانی موثر باشد.