در آستانه روز ارتباطات و روابطعمومی به همت روابطعمومی و امور بینالملل شهرداری سیرجان، مراسم تجلیل از روابطعمومیهای شهرستان همراه با ارائه کارگاه آموزشی در این حوزه، برگزار شد.
به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری، دکتر قربانعلی تنگشیر، مدرس ارتباطات، نایبرییس و عضو هیئتمدیره انجمن متخصصان روابطعمومی کشور به دعوت شهرداری سیرجان در این مراسم حضور یافت. عمده مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی، اصول تشریفات در روابطعمومی شامل مباحث برنامههای تشریفات میهمان(داخلی و خارجی)، تشریفات برگزاری سمینارها، اجرای مراسمهای ویژه، سالگردها و اعیاد و روزهای تاریخی و سیاسی، تهیه و تنظیم برنامههای مربوط در این حوزهها بود. همچنین شیوههای ارتباط اجتماعی، روانشناسی، توصیههای مهم در خصوص رعایت گفتار، رفتار و اخلاق حرفهای توسط این استاد بیان شد. وی در این زمینه با روابطعمومیها به تبادل نظر و پرسش و پاسخ پرداخت.
در این مراسم محمد معتمدیزاده قائممقام شهردار، با معرفی سیرجان به عنوان شهر رسانه و صنعت و معدن، لزوم فعالیتهای بیشتر در بخشهای مختلف از سوی روابطعمومیها را مهم ذکر کرد و گفت: روابطعمومی، پیشانی هر نهادی است و در جذب مردم و تکریم اربابرجوع موثر است. وی اظهار امیدواری کرد این جلسات جهت کمک به شهرندوندان سیرجانی و بالابردن سطح فرهنگ عمومی شهر استمرار داشته باشد.
دکتر تنگشیر نیز با بیان تاثیرگذاری دورههای آموزشی، اظهار کرد: در دنیای کنونی، آموزش رکن اساسی برای بهتر کار کردن و بیشتر مفید بودن است.
وی فعالیت در حوزه روابطعمومی را کاری دشوار خواند و افزود: آموزش به مدیران روابطعمومی شهر کمک میکند در راستای اطلاع رسانی بیشتر و احقاق حق مردم گام بردارند. در این دوره نیازهای آموزشی مسئولان و کارکنان روابطعمومی بررسی و مشخص گردید در آینده به چه دورههای دیگری نیازمند هستند.
این متخصص و استاد روابطعمومی، برگزاری دوره آموزشی تشریفات برای روابطعمومیها شهرستان را ارزشمند توصیف کرد و از حسن توجه شهرداری سیرجان در برگزاری این دوره جهت ارائه راهکارهای مهم به روابطعمومیها، تشکر نمود.
در آستانه روز ارتباطات و روابطعمومی، با نظر مساعد شهردار سیرجان و به همت روابطعمومی و امور بینالملل شهرداری، مراسم تجلیل از روابطعمومیهای شهرستان همراه با برگزاری کارگاه آموزشی در این حوزه، انجام شد.
در این مراسم محمد معتمدیزاده قائممقام شهردار، با معرفی سیرجان به عنوان شهر رسانه و صنعت و معدن، لزوم فعالیتهای بیشتر از سوی روابطعمومیها را در بخشهای مختلف شهر، مهم ذکر کرد و گفت: روابطعمومی، پیشانی هر نهادی است و در جذب مردم و تکریم اربابرجوع موثر است. وی از برگزاری این دوره ابراز رضایت کرد و افزود: در این دورهی آموزشی مباحث خوب و کاربردی مطرح شد. قائممقام شهردار، اظهار امیدواری کرد؛ این جلسات جهت کمک به شهرندوندان سیرجانی و بالابردن سطح فرهنگ عمومی شهر استمرار داشته باشد.
یکی از تکنیکهای روابطعمومی، تشریفات است
دکتر قربانعلی تنگ شیر، مدرس ارتباطات، نایبرییس و عضو هیئتمدیره انجمن متخصصان روابطعمومی کشور به دعوت شهرداری سیرجان در این مراسم حضور یافت و نکات آموزشی متعددی را برای مدیران روابط عمومیها بازگو کرد.
اصول تشریفات در روابطعمومی شامل مباحث برنامههای تشریفات میهمان(داخلی و خارجی)، تشریفات برگزاری سمینارها، اجرای مراسمهای ویژه، سالگردها و اعیاد و روزهای تاریخی و سیاسی، تهیه و تنظیم برنامههای مربوط در این حوزهها بخشی از عمده مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود. همچنین شیوههای ارتباط اجتماعی، روانشناسی، توصیههای مهم در خصوص رعایت گفتار، رفتار و اخلاق حرفهای توسط این استاد بیان شد. وی در این زمینه با روابطعمومیها به تبادل نظر و پرسش و پاسخ پرداخت.
وی در اولین مبحث، انواع مراسم در روابطعمومی را توضیح داد و نشستها، سمینارها گردهماییها، برگزاری نمایشگاهها و بازدیدها را جزو این دسته برشمرد و در توضیح بخشی از این موضوع گفت: در غرفهی نمایشگاهها افراد که دانش و علم در این زمینه را داشته باشند و بتوانند اطلاعات مورد نظر را منتقل کنند، قرار گیرد.
نایبرییس و عضو هیئتمدیره انجمن متخصصان روابطعمومی کشور، ادامه داد: یکی از تکنیکهای روابطعمومی، تشریفات است. تشریفات به معنای پروتکل و قراردادها و روابط است. بیشتر تشریفات را در وزارت امور خارجه و در رفتار و سیاست میبینیم.