عضو هیئت رئیسه انجمن متخصصان روابطعمومی ایران بر ضرورت پاسخگویی توام با شفافیت مدیران روابطعمومی تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید منفعت سازمانی و منافع مردم در نظر گرفته شود.
به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه؛ دکتر قربانعلی تنگشیر، عضو هیئت رئیسه انجمن متخصصان روابطعمومی ایران مهمان ویژه کلاس درس متفاوت که در کافه اتفاق با حضور دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد ضمن قدردانی از دکتر محمدمهدی فتوره چی به خاطر تلاشهای بیوقفه ایشان برای علم روابطعمومی گفت: روابطعمومی یک صنعت است که در دنیا حرف اول را میزند اما در ایران جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.
عضو هیئت رئیسه انجمن متخصصان روابطعمومی ایران در ادامه به معرفی انجمن متخصصان روابطعمومی پرداخت و گفت: انجمن متخصصان روابطعمومی نهاد تخصصی است که توسط جمعی از اساتید، مدیران و کارشناسان روابطعمومی تاسیس شده است.
وی با بیان اینکه این انجمن هرساله اقدام به چاپ کتاب سال روابطعمومی مینماید، افزود: افراد علاقهمند دارای تحصیلات روابطعمومی و شاغلان این رشته میتوانند برای عضویت در انجمن ثبت نام نمایند.
تنگشیر در ادامه تنها مرجع رسانهای تخصصی روابطعمومی را (شارا) شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران عنوان کرد.
وی با بیان اینکه اهمیت روابطعمومی در جامعه جهانی زیاد است، گفت متاسفانه در حوزه روابطعمومی مدیر خوب نداریم.
عضو هیئت رئیسه انجمن متخصصان روابطعمومی ایران با اشاره به اینکه هر سازمانی یک فرهنگ خاص دارد، گفت مدیر روابطعمومی در حوزه فرهنگی باید یک جامعهشناس و یک روانشناس باشد.
او در ادامه بر نقش محوری روابطعمومی در مدیریت بحرانها تاکید کرد و گفت: در بحرانهای روابطعمومی، زمان اهمیت بسیار بالایی دارد.
تنگشیر با انتقاد از فقدان آشنایی مدیران روابطعمومی با تکنیکهای ارتباطی و روابطعمومی موثر گفت: علم روابطعمومی مشارکت ایجاد میکند.
وی فقدان برنامه ریزی، نبود آموزش، نداشتن امنیت شغلی، بیاطلاعی از فرهنگ سازمانی، عدم آشنایی با تکنیک افناع، ضعف اطلاعرسانی، نداشتن روحیه سازندگی و آستانه تحمل بالا، قضاوت شخصی مستقل، فقدان اخلاق حرفهای، نداشتن مدیریت بحران و مدیریت استرتژیک را از جمله چالشهای توسعه روابطعمومی دولتی در ایران دانست.
عضو هیئت رئیسه انجمن متخصصان روابطعمومی ایران با تاکید بر این که مدیر روابطعمومی باید پاسخگو باشد افزود: این پاسخگویی باید توام با شفافیت باشد و در این زمینه منفعت سازمان و منافع مردم در نظر گرفته شود.
در پاین جلسه دانشجویان مدیریت رسانه، هدیهای ارزشمند و گلدان گلی به رسم سپاس به استاد تنگشیر اهدا کردند.
انتهای پیام/