آخرین خبرها
شما اینجا هستید: خانه » اخبار انجمن متخصصان روابط عمومی » روابط‌عمومی‌ها نمی‌توانند از مزایای هوش مصنوعی چشم‌پوشی کنند

روابط‌عمومی‌ها نمی‌توانند از مزایای هوش مصنوعی چشم‌پوشی کنند

NRUs2zzWVGrr

 

رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی به تغییرات گسترده مشاغل و صنایع به دنبال حاکمیت هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: همه مشاغل و صنایع در معرض فناوری هوش مصنوعی مولد قرار دارند و صنعت روابط‌عمومی از این قاعده مستثنی نیست. هر چند فناوری هوش مصنوعی مولد ممکن است خطرها و پیامدهای مختلفی به همراه داشته باشد اما متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند از ابزارهای مختلف هوش مصنوعی مولد برای تقویت ارتباطات معنادار، افزایش بهره‌وری، خلاقیت و دست‌یابی به اهداف مختلف استفاده کنند.

مهدی باقریان که در «هم‌اندیشی هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های نوین ارتباطاتی در روابط‌عمومی» صحبت می‌کرد در ادامه افزود: یکی از مزایای اصلی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد، اتوماسیون و خودکارسازی بخش زیادی از فعالیت‌ها و وظایف روابط‌عمومی است. برای نمونه، چت‌ربات‌ها به عنوان دستیارهای مجازی می‌توانند به سوالات مشتریان پاسخ بدهند و خدمات و پشتیبانی شبانه‌روزی ارایه دهند بنابراین خودکارسازی فعالیت‌های روابط‌عمومی باید جدی گرفته شود.

رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی با اشاره به خدمات دیگر ابزارهای هوش مصنوعی تصریح کرد: یکی از این خدمات که هوش مصنوعی مولد می‌تواند ارایه کند شخصی‌سازی پیام‌هاست که هم تعامل و تجربه روابط‌عمومی را افزایش می‌دهد و هم ارتباط قوی‌تری بین شرکت و مشتریان و مخاطبان ایجاد می‌کند که در نهایت منجر به رضایت بیشتر و وفاداری مشتریان می‌شود.

باقریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: فناوری هوش مصنوعی مولد به یک ابزار موثر و بی‌بدیل تبدیل شده و روابط‌عمومی‌ها نمی‌توانند از مزایای آن چشم‌پوشی کنند.

رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی در پایان تاکید کرد: متخصصان روابط‌عمومی باید ارتباطات مبتنی بر هوش مصنوعی را بپذیرند و با انطباق خود با تغییر چشم‌انداز و کسب مهارت و دانش جدید و احترام به ملاحظات اخلاقی و شفافیت و حفظ اصالت در ارتباطات به تدوین و ارایه استراتژی‌های ارتباطی مؤثرتر هوش مصنوعی و گسترش قابلیت‌های روابط‌عمومی کمک کنند.

گفتنی است نشست هم‌اندیشی «کاربرد هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های نوین ارتباطاتی و اطلاعاتی در روابط‌عمومی» که با همکاری گروه علوم ارتباطات و دانش‌شناسی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات و کمیته آموزش و پژوهش انجمن روابط‌عمومی ایران و با مدیریت افسانه مظفری مدیر گروه علوم ارتباطات برگزار شده بود، به تریبونی برای به «اشتراک گذاشتن دغدغه‌ها» تبدیل شد.

در این نشست خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران، سید غلامرضا کاظمی دینان مدیر اسبق روابط‌عمومی بانک ملی و رییس باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو، مهدی باقریان رئیس انجمن متخصصان روابط‌عمومی، حسن خسروی عضو انجمن روابط‌عمومی و نویسنده کتاب روابط‌عمومیو ارتباطات، تلاش کردند تا ضمن تبادل‌نظر به راهکاری برای مواجهه و سازگاری با این تحول بزرگ در عرصه روابط‌عمومی دست یابند.

 

 

 

 

 

 

 

 

Scroll To Top